7 שלבים לכתיבת תוכנית אסטרטגית עוצמתית בעמוד אחד – חלק א

13 תובנות אישיות לחג, שעלו מסקר מנכ"לים, להגשמת אסטרטגיה עסקית בתשע"ו
14 בפברואר 2017
7 שלבים לכתיבת תוכנית אסטרטגית עוצמתית בעמוד אחד – חלק ב
14 בפברואר 2017

פעמים רבות כשאני נפגש עם מנכ"לים ומוזכרת המילה 'אסטרטגיה', אני רואה את ההסתייגות שלהם, כי בעיניהם אסטרטגיה הוא מונח גבוה, תיאורטי שלא פותר להם את הבעיות, אתם הם מתמודדים ביום יום.

לאחר שיחה קצרה הם מבינים שאסטרטגיה היא דרך לעזור להם להגשים את מטרותיהם ושהם יכולים לעצב אותה על פי הדרך הייחודית שלהם.

החלטתי לשתף גם אותך, כמנהל או בעל עסק ברעיון, לפיו ניתן לכתוב תוכנית אסטרטגית שלמה למספר שנים על עמוד אחד בלבד, ועל כך אני מפרט במאמר זה.

למה חשוב שהתוכנית האסטרטגית תהיה כתובה על עמוד אחד בלבד?

חברות נוהגות לכתוב תוכניות אסטרטגיות ארוכות ולעיתים מיגעות, התוכניות מוגשות בחוברות, הכוללות מידע רב, לעיתים מיותר, ובדרך כלל אותן חוברות נשכחות במגירה.

המטרה של כתיבת תוכנית על דף אחד היא להציף רק את הנושאים המשמעותיים ביותר להתקדמות החברה.
פורמט של דף אחד מאלץ להתמקד, להתנסח בבהירות, בשפה מובנת, כך שכל עובד מהזוטר ועד המנכ"ל יוכל להבין ולהפנים.
אותו דף ניתן להפצה בקלות לכל הגורמים שיש להם זיקה לחברה (עובדים, מנהלים, משקיעים, ספקים, לקוחות).

ככל שהמידע על התוכנית העתידית של החברה יהיה נחלת הכלל, כך עולה הסיכוי לשיתוף פעולה של כל הגורמים והתוצאה שהתוכנית אכן תצליח להתגשם.

עקרונות לכתיבת התוכנית האסטרטגית

התוכנית האסטרטגית תהיה זמינה עבורך בכל פעם שתתקל בשאלה, אתגר, דילמה, התלבטות או תגיע לצומת דרכים עסקית. תמיד תוכל לחזור אליה ולקבל את התשובות.

התוכנית צריכה להיות כתובה בשפה שלך, מובנת לך ומעולם החזון והדימויים שלך, היא אישית ולא נוצרה בחברת ייעוץ יוקרתית.

אל תשכח שאסטרטגיה היא לא מילת קסם היא "הדרך" להשיג את החזון, המטרות והיעדים שלך – היא הדרך הבלעדית שלך, ושל החברה שלך.

כפי שציינתי קודם, כל התוכנית אמורה להיכנס לעמוד אחד בלבד (בפונט רגיל LOL) דבר שיאלץ אותך לקצר במילים, להתמקד בעניין האמתי.
אני מעודד אותך לכתוב עוד היום את התוכנית שלך, גם אם היא אינה מושלמת בעיניך. תמיד תוכל לעדכן את התוכנית, אך הבסיס כבר קיים.

עדיף תוכנית כתובה שנמצאת כבר בידיך, מתוכנית מושלמת שעדיין בתהליך כתיבה.
ובאנגלית:  Get it done, then get it right.

במאמר המשך אפרט ואסביר את 7 הנושאים המרכזיים שאמורים להיכלל בדף האסטרטגיה.

אמיר דרורי – אסטרטג עסקי
המרכז למינופים אסטרטגיים
https://il.linkedin.com/in/amirdrori

drorimst@gmail.com
050-785977

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו