3 שאלות מפתח לאסטרטגיית יציאה מתחרות עיסקית לריווחיות גבוהה

3 גישות לשבירת מחסומים ולזינוק עסקי בחברות מקצועניות מובילות
14 בפברואר 2017
אסטרטגיה אישית: 5 פילטרים אישיים שמונעים ממנכ"לים להצליח בגדול ואיך לראות דרכם בקלות!
14 בפברואר 2017

מיליוני עסקים נאבקים על כיסו של הצרכן.

בודדים הם העסקים שנקראים איקאה, אפל, עליבבא, רולקס והסיבה לכך היא פשוטה מאד.
בכל תחום עיסקי ובכל מדינה קיים עסק שהוא המוביל. הוא ברירת המחדל של הצרכנים, בו בוחרים ראשון.
הסיבה לכך היא פשוטה ולכן היא כל כך עוצמתית.

העסקים עוסקים בעיקר בעצמם

העסקים עסוקים בעצמם בכל ההיבטים הבאים:
א. בכלים עסקיים ערוצי שיווק, ערוצי העברת מידע לצרכן הפוטנציאלי.

ב. ברווח, איך למקסם את הרווח, איך לחסוך בהוצאות ולהעלות מחירים ובביצוע במניפולציות מכירתיות על הצרכן.

ג. ביעילות ובאפקטיביות פנים ארגונית, תהליכים ומכונות יעילות יותר. איך להגיע למטרה זול יותר?

ד. ביעדים כל מיני סוגי יעדים פנימיים, מחלקתיים, ארגוניים. בעיקר כדי לדרבן את העובדים להתאמץ יותר ולתת תירוצים למנהלים ברמות השונות.

כמנהל, יזם או משקיע,
אם אתה עסוק בחלק מרכזי מהחשיבה העסקית בארבעת הנושאים הנ"ל
והעסק נמצא בתחרות חריפה עם המתחרים והישרדות כלכלית שפירושה שהעסק לא מרוויח את מה שאתה חושב שעליו להרוויח.
קיימת לכך רק סיבה אחת והיא חוסר מחשבה על הלקוח.

רוב האנשים חושבים על עצמם ברוב שעות היום ורואים את העולם רק דרך האמת שלהם.
בעסקים הדבר דומה, העסקים חושבים על עצמם.
על השרידות שלהם, הרווח שלהם, שמירה על החברה והארגון ומכיוון שרוב הזמן הם עסוקים בעצמם לא נותר להם זמן לחשוב על הלקוח.

הלקוח לא יודע להמציא לבדו מוצרים או שירותים כי הוא אינו מכיר את היכולות הקיימות בשוק אך הוא יודע בוודאות אם המוצר או השירות באמת משפרים את חייו.
עליך כמנכ"ל, יזם, משקיע או בעל עסק לשאול את עצמך 3 שאלות:

  1. האם המוצר, השירות או נכון יותר חבילת הערך אותה אתה רוצה לספק ללקוח פותרת את המשימות הפונקציונאליות החברתיות והרגשיות של מר לקוח?
  2. האם חבילת הערך עוזרת למר לקוח לפתור, להחליש, להקטין ולהוריד את הכאבים והתסכולים בחייו?
  3. האם אותה חבילת ערך תורמת למר לקוח תרומה עודפת במישור הפיננסי של חייו.
    האם היא יוצרת עבורו רווח אמיתי או נתפס, האם היא חוסכת עבורו הוצאות?

 

התמקדות בתשובות לשלושת השאלות הנ"ל כאשר חייו של הלקוח במיקוד המחשבה, ייצרו עבור העסק שלך את האסטרטגיה הנכונה.
את הדרך הנכונה להפוך להיות מוביל בענף העסקי שלך וברירת המחדל של הלקוח.
אשמח לדון איתך כיצד לענות על שלושת השאלות וליצור ערך רב בחיי הלקוח שלך.
בכתיבה שלי אני משתף אותך בנקודת המבט שלי על הדברים, והיא אינה בהכרח זווית הראיה או נקודת המבט שלך.
אך זו האמת כפי שאני רואה אותה.
אתה לא חייב להסכים או לא להסכים, אך אם משהו מהדברים מעניין אותך, מתחבר לדברים שאתה עוסק בהם או נושאים חשובים לך אשמח להקשיב לזווית הראיה שלך ולשוחח איתך על אותם נושאים וביחד ליצוק את המשמעות שלהם לתוך החברה העסקית שלך.
תודה שנתת לי את האפשרות לשתף אותך

 

אמיר דרורי – אסטרטג עסקי
המרכז למינופים אסטרטגיים
https://il.linkedin.com/in/amirdrori

drorimst@gmail.com
050-785977

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו