10 שנים מהיום, האם החברה שלך חדשנית מספיק כדי להישאר רלוונטית?

בוא להתגלח על הזקן של בנק הפועלים, סופר פארם ואל על. מה תהיה האסטרטגיה שלך לכיוון שנת 2020?
14 בפברואר 2017
החברה מפסידה? הפסק למכור ללקוחות הלא נכונים-5 כללים לשגשוג
16 בפברואר 2017

לפני 30 שנה יצא לאקרנים הסרט "בחזרה לעתיד 2".
הסרט היה אז בגדר סרט בדיוני שבו הציגו היוצרים את עולם העתידני כפי שהם ראו אותו.
בזמנו נראה היה שהם הוזים מציאות בלתי אפשרית.
היום כשצופים בסרט מגלים שחלק גדול מהדברים שהוצגו בו התגשמו בפועל וחלקם אפילו נראים מיושנים. עולם האינטרנט לדוגמא כלל לא נצפה.


ללא חדשנות החברות העסקיות נעלמות

בהמשך המאמר אני רוצה להציג בפניך שני מדדים לבחינת חדשנות, בהם תוכל לעשות שימוש לחברה שלך, אך לפני כן נבחן את מידה היציבות של החברות המובילות בארה"ב.
אם מסתכלים על 20 השנים האחרונות ובוחנים את חברות הענק בארה"ב, חברות עם מחזורים של מיליארדים ורווחים של מיליוני דולרים, המנוהלות על ידי אנשים חכמים ומוכשרים בעלי ניסיון וידע רב, ניתן לראות כי 88% מהחברות לא הצליחו  לשמור על מעמדן בפסגת העסקים העולמית.

ההוכחה לכך היא היעלמות החברות ממדד 500S&P (500 החברות המובילות בעולם).

מתוך 500 החברות שהיו במדד ב 1995 (רק לפני 20 שנה) נותרו כיום פעילות רק כ –50.
450 חברות הוצאו מהמדד נעלמו והוחלפו בחברות אחרות.
אורך חיים הממוצע של חברה במדד  500S&P הוא כיום 15 שנה. אך בעבר הוא היה יותר מ – 50 שנים.

 

נשאלת השאלה מדוע חברות לא מחזיקות מעמד כרלוונטיות בשוק שלהן לאורך זמן?

הסיבה לדעתי היא חוסר חדשנות.

כי חדשנות תורמת ישירות לדוח רווח והפסד בשלושה מישורים:

  1. הכנסות גבוהות יותר ממוצרים חדשניים
  2. חדשנות מקצרת את זמן ההבשלה וההחדרה של מוצר חדש לשוק
  3. הרווח השולי ממוצר חדש הוא הרבה יותר גבוה ממוצר קיים

 

בכדי שתוכל לבחון האם החברה שלך שומרת על חדשנות
אני רוצה להציג בפניך שני מדדים לבחינת חדשנות:

 

מדד 1 – ההכנסות מהמוצרים החדשים שהוחדרו לשוק ב-3 שנים האחרונות, מהווה מעל 30% מהיקף
מכירות החברה, ובחברות מצוינות המדד הוא מעל 40%.

בחן מהי תרומת המוצרים החדשים למחזור בחברה שלך?

מדד 2 – על כל מוצר חדש שנמכר, לפחות במשך שנה, חייבים להיות לפחות פי 10 ניסיונות לחדשנות. הניסיונות כוללים בין השאר: רעיונות חדשים, תפיסות חדשות, עיצוב חדש למוצרי דמו, ניסיונות מכירה של מוצרים חדשים ועוד.

בדוק את מספר ניסיונות החדשנות שהועלו בחברה שלך ב-3 שנים האחרונות ואת היחס למספר המוצרים החדשים שנקלטו בשוק ונמכרו מעל שנה. אם היחס נמוך פעל לבנות מנגנוני ונוהלי חדשנות בחברה שלך.

 

על מנת להצליח חייבים לחדש ולהעז, בחלק מהפעמים מצליחים ובחלק נכשלים.
חברה שלא מעזה לנסות מחשש לכישלון לא תצליח לשמור על חדשנות ועל מעמדה בשוק.
שאל את עצמך: מה אתה עושה היום כדי לקדם את מנוע החדשנות בחברה שלך? כי

 

"הסיכון שלא לקחת סיכון ולחדש, הוא יותר מסוכן מהסיכון לקחת סיכון"

 

אם תרצה לחשוב יחד על כיוונים חדשים ויצירתיים לבניית מנגנון ליצירת חדשנות בחברה שלך, אני מזמין אותך לפגישת היכרות חינם בה נשוחח רק על החברה שלך ואתן לך מספר כיווני חשיבה חדשניים איתם תוכל לצאת לדרך.

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו