חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צניחת רחם: גורמים, תסמינים ואפשרויות טיפול.

צניחת רחם היא מצב המשפיע על נשים, בדרך כלל לאחר לידה או עם הגיל. זה מתרחש כאשר הרחם יורד לתוך תעלת הנרתיק או בולט החוצה בגלל שרירי רצפת האגן ובגלל שהרקמות התומכות חלשות. הסיבה העיקרית לצניחת הרחם היא היחלשות של שרירי רצפת האגן והרצועות התומכות ברחם. גורמים כמו לידה נרתיקית מרובה, גיל מתקדם, השמנת יתר ומצבים כרוניים המאמצים את אזור האגן, כמו עצירות כרונית או שיעול כרוני, מגבירים את הסיכון לצניחת רחם. אובדן החוזק והגמישות במבנים תומכים אלו מוביל לירידה או בליטה של ​​הרחם. 

התסמינים של צניחת רחם יכולים להשתנות בהתאם לחומרת המצב. מקרים קלים עשויים להיות אסימפטומטיים, בעוד שצניחה בולטת יותר עלולה לגרום לאי נוחות, לחץ או תחושה שיש משהו שיוצא מהנרתיק. תסמינים נוספים כוללים בריחת שתן, קושי לרוקן את השלפוחית ​​או המעי, כאבי אגן או כבדות, וחוסר תפקוד מיני. 

חשוב לציין שהתסמינים עלולים להחמיר עם פעילות גופנית ולהשתפר עם מנוחה.

אפשרויות הטיפול בצניחת רחם תלויות בחומרת המצב ובהשפעה שיש לה על איכות החיים של הפרט. גישות לא ניתוחיות כוללות תרגילי רצפת האגן (תרגילי קיגל), שינויים באורח החיים, ירידה במשקל ושימוש במכשירים המוכנסים לנרתיק לתמיכה ברחם. 

במקרים חמורים יותר, ניתן להמליץ ​​על התערבויות כירורגיות, כגון כריתת רחם או הנחת רשת או מתלה, כדי להחזיר את הרחם למקומו הנכון.צניחת רחם היא מצב המשפיע על נשים עקב היחלשות שרירי רצפת האגן והרקמות התומכות. הבנת הסיבות, זיהוי התסמינים ובחינת אפשרויות הטיפול הזמינות יכולים לעזור לנשים לקבל החלטות מושכלות לגבי ניהול מצב זה. עם ההתערבויות והתמיכה הנכונות, נשים עם צניחת רחם יכולות לחוות שיפור באיכות החיים ובריאות האגן.