ספר 5 הטבעות – אסטרטגיה קלאסית לתוצאות משנת 1645 יישומית לימינו

8 עקרונות קריטיים, אשר יעזרו לך להרוויח פי 2 ויותר באקזיט הקרוב שלך
23 בפברואר 2017
סקר – 20 שאלות שמטרידות מנכ"לים כשהם קמים בבוקר
26 בפברואר 2017

המאמר כולל 29 תובנות מופת זמינות ליישום בחברה שלך.

מוסאשי היה בחייו לוחם אגדי, גדול הסמוראים, שניצח בכל דו קרב בו נטל חלק.
בשנת 1645 כשפרש בגיל 50 הסתגר במערה וכתב במשך 10 ימים את  היצירה הקלאסית בתחום האסטרטגיה  – ספר חמש הטבעות.
הספר זכה לתרגומים רבים בשפות שונות ולאורך השנים הפך לספר היפני המוכר והנפוץ ביותר בעולם.
בספר מוסאשי פיתח תפיסות של אסטרטגיות ויצר פילוסופיה המובילה להצלחה כלכלית וטכנולוגית.
לאחר מלחמת העולם השניה הפכה יפן למעצמה גדולה בעולם ולטענתם, הצלחתם נובעת מיישום והפנמה של אסטרטגיית חמש הטבעות.

הספר הפך למדריך אסטרטגי חובה לאנשי העסקים בתאגידים הגדולים בארה"ב ובמערב.
מנהלים עסקיים מציינים את הספר כספר חובה וכמקור להשראה וללימוד בלתי נדלה של אסטרטגיות עסקיות שהוכחו במציאות בקרבות של חיים או מוות.

 

מוסאשי עומד על הנקודה שהבנת העקרונות של ספר חמש הטבעות שימושיים לדו-קרב ולקרבות בקנה מידה גדול באותה מידה.

הספר מחולק לחמש תפיסות אסטרטגיות:

"בטכניקה אתה יכול להכות אדם אחד אך באסטרטגיה אדם אחד יכול לנצח 10, 1000 או רבבה"
זו התוצאה המעשית של אסטרטגיה, האחד מנצח רבים.

ספר האדמה – מנהיגות ואימון
ספר האדמה דן בנושאים העיסקיים הבאים:

  1. הגדרת אסטרטגיה ובניית תוכנית להנחלתה לעובדים, לספקים וללקוחות.
  2. הגדרת יעד פוקל פוינט – הגדרת יעד מרכזי שמודד פעילות בחברה ולא מודד הכנסה.
    מתוך הבנה שפעילות יוצרת תוצאה שיוצרת הכנסה.
  3. בחינת אסטרטגיות של מודלים עיסקיים שונים המאפשרות הגדלת סל הקניות של הלקוחות והגדלת המכירות באמצעות פעילויות פשוטות.
  4. בניית תוכנית כיצד להנחיל למנהלי המשנה את חלקם בהשגת המטרות והיעדים ומה היא האחריות התפעולית של כל אחד מהם.
  5. יצירת מיקוד של המנהלים בניהול, בהובלת החברה, בפיתוח עסקי ובמכירות
  6. שידרוג ההתנהלות הארגונית והגדרת תפקידים ברורה, סמכויות ואחריויות – למניעת תפקידים סותרים וכפל בסמכויות ובתחומי האחריות.
  7. בחינה האם כמנהל יש ברשותי את הכלים והמשאבים המתאימים לניהול החברה ולבקרה.
  8. גזירת תוכנית ומשימות ליישום בעסק להטמעת האסטרטגיה.

ספר המים – טכניקות ועקרונות מהותיים
ספר המים דן בנושאים העיסקיים הבאים:

  1. בחינת הצורך בשיפור תמהיל הלקוחות לפי כדאיות כלכלית – "לפטר" לקוחות גזלני אנרגיה להתמקד בטובים.
  2. בחינת יישום חוק החמישיות של פרטו – בשונה מה – 20:80 שאתה מכיר והשפעתו על המכירות. כך שהמיקוד יהיה בגיוס לקוחות גדולים יותר שתורמים הכנסה גבוהה יותר לחברה.
  3. בחינת הצורך בשיפור תוכן אתר האינטרנט, דפי הנחיתה והחומרים השיווקיים תוך כתיבה שיווקית מוקפדת ותמיכה במסר חווית הלקוח.
  4. בחינת שימוש בטכניקות של מכפילי רווח כגון: אוקיינוס כחול ומודל BMI.
  5. הגדרת כלים נוספים למעקב ובקרה – שגרות ניהול, דוחות ומעקב אחר יעדים.

ספר האש – התחרות מול החברות

ספר האש דן בנושאים העיסקיים הבאים:

  1. מיפוי קהלי מטרה ממוקדים לצורך פיתוח שווקים חדשים
  2. הפעלת מערך שיווק מפה לאוזן.
  3. בניית קונספט להצעה, שאי אפשר לסרב לה, ללקוחות שלך.
  4. בניית מערכת שיתופי פעולה עם עמיתים וספקים אחרים שבקשר עם לקוחות פוטנציאלים עבורך.
  5. הגדרת תוכנית לפעילות שיווקית רב ערוצית (דיגיטלית, אישית, ערוצי דיוור שונים, טלפוני ועוד.. ) מתוך הבנה שמיעוט ערוצי שיווק מסכן את יציבות החברה.
  6. יצירת תהליכי מכירה, שימור ושיווק שיטתיים ועקביים המבוצעים לאורך זמן
  7. הבנה היכן מצויים לקוחות מצוינים שכיום אינם מופיעים במכ"ם שלך וגם לא במכ"ם של המתחרים.

ספר הרוח – דן בזיהוי נקודות חולשה אצל המתחרים

ספר הרוח דן בנושאים העיסקיים הבאים:

 

  1. זיהוי חלופות אפשריות הן למוצר / שירות והן כלקוחות, שבירת מיתוסים וקריטריונים הנהוגים בשוק.
  2. הבנה מי הם לקוחותינו, מה מניע אותם לפעולה וכיצד אנו יכולים לתת להם מענה טוב יותר.
  3. הבנה היכן מצויים לקוחות מצוינים שכיום אינם מופיעים במכ"ם שלך וגם לא במכ"ם של המתחרים.
  4. הבנת הנכסים הסמויים ובלתי מוחשיים, שאינם קשורים לכסף, ומצויים ברשות החברה לצורך מינוף תוצאותיה או נקודות עיוורות במתווה הפעילות שלה.
  5. הבנת תהליכי הבשלת לקוחות לצורך בניית מערכי מכירה ממירים.

 

ספר האין – מודעות ומצבה הנכון של המחשבה.
ספר האין דן בנושאים העיסקיים הבאים:

 

  1. מיפוי "כאבים" נוכחיים – דילמות עיסקיות, אתגרים, חלומות ויעדים לשנה הקרובה.
  2. מיפוי השוק בו החברה פועלת והבנה מי הם המתחרים, מה הם הכוחות ומה הן ההזדמנויות העומדות בפניה.
  3. דיון במדד החדשנות, שפרושו שמעל ל30% מהמכירות נובעות ממוצרים חדשים שהוכנסו לשוק
    ב 3 השנים האחרונות. התמקדות בבניית מערך חדשנות בחברה.
  4. הבנה כיצד לא למכור מוצר אלא למכור שימושים ותועלות שקיימים במוצר.

 

 

הספר דן בנושאים רבים ומגוונים מזוויות ראיה שונות שיחדיו מרכיבות את האסטרטגיה המושלמת להצלחת פעילות החברה שלך

עבור על כל העקרונות קרא אותם, בחר בכל חודש עיקרון אחד, התעמק בו ,אמץ אותו והטמע אותו בפעילות שלך

על ידי פעילות זו תיישם את חובתך כמנכ"ל להוביל את החברה למטרה שנקבעה דרך היעדים שהתוותה,
כשסביבך מתחרים רבים וגורמים המנסים למנוע מימך את השגת המשימה.


“There is nothing outside of yourself that can ever enable you to get better, stronger, richer, quicker, or smarter. Everything is within. Everything exists. Seek nothing outside of yourself.”
― Miyamoto Musashi,
The Book of Five Rings

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו