מהו סוד השאלה שהובילה את ביל גייטס להצלחת מיקרוסופט ואת סרגיי ולארי להקמת גוגל איך תשאל את השאלה הנכונה שלך?

הכל בראש! 2 חברות באותו שוק עם מוצר דומה – פער של 5 מיליארד שקל ביניהן מה אתה יכול ללמוד וליישם בחברה שלך
16 בפברואר 2017
חוק המעגל השלישי-האסטרטגיה להגדלת החברה שלך ע"י יצירת קשר עם הלקוחות, שהמתחרים שלך אינם מכירים – 5 תובנות שתוכל לאמץ ולהפעיל בפעילות היומיומית שלך.
16 בפברואר 2017

 

כמנכ"ל או בעל חברה, האם אתה שואל איך להרוויח יותר או לחסוך בהוצאות או אולי אתה שואל איך למקסם את הערך שאתה נותן ללקוחות שלך, לכלכלה, לחברה ולעולם

ביל גייטס לא שאל איך לתכנן את התוכנה הטובה בעולם, הוא שאל איך לתכנן תוכנה שתהיה אבן לכל המחשבים (תוכנות הפעלה) בעולם

סרגיי ברין ולארי פייג' שאלו איך לארגן את המידע הקיים בעולם בצורה שתהיה זמינה ושימושית לכלל האוכלוסייה

שניהם  לא נכנסו לשוק שאין בו מוצרים דומים. להיפך לפניהם היו רבים שבנו מנועי חיפוש אך במבחן התוצאה גוגל ידעה לשאול את השאלה הנכונה והמתחרים נעלמו

אז מה היא השאלה הגדולה המעסיקה אותך?

רבים מחפשים תשובות לשאלות קטנות שאלון כגון איך להרוויח יותר, איך לנצל את המשאבים ביעילות, איך לחסוך בהוצאות, איך למכור יותר
אבל לאורך השנים

ההיסטוריה מוכיחה כי רק שאלות גדולות מובילות לפריצות דרך משמעותיות

שאלות קטנות מהסוג השלילי כמו "למה זה קורה לי"? איך הם מצליחים ואני לא? למה כל מה שאני עושה לא מצליח? או שאלות שעוסקות במוגבלות כגון: רק אם היה לי יותר כסף להשקיע! העובדים שלי באים לעבודה, לא לעבוד (עצלנים)! השוק שלי קשה, אני עובד בשוק תחרותי ביותר, שאלות מסוג זה מובילות עסק להישרדות או לסגירה

השאלות שעוסקות בהיבטים חיוביים כגון: איך לתרום, להאדיר, להשביח, להשפיע, לשרת, באיכות ובכמות את לקוחותיך הן השאלות הראויות להישאל והן שיובילו אותך למציאת פתרונות בדרך להצלחה ותוצר הלוואי יהיה ריווחיות ושליטה בשוק.

לדוגמא חברת איקאה
איקאה היא לא חנות רהיטים!
השאלה שעומדת בפני מנכ"ל איקאה היא לא איך למכור יותר ארונות, שולחנות ומטבחים.
השאלה קשורה לחזון של איקאה ולכן השאלה היא כיצד לעזור להמונים בני המעמד הבינוני והנמוך לשפר את חווית החיים בביתם?
הפתרונות יצרו קונספט של ריהוט בייתי מותאם לכל חדר (חדר שינה, סלון, חדר ילדים מטבח ומשרד) בדירה.
ריהוט מעוצב בקפידה, פונקציונאלי פשוט והעיקר במחיר הנמוך ביותר האפשרי.
כך שהמונים רבים יוכלו להרשות לעצמם לרכוש את הריהוט.
השאלה הגדולה עוסקת בשינוי תפישה, ראיה מרחוק מבט לוויני יציאה מהריבוע ומאיזור הנוחות של השואל.
כדי להגיע לחשיבה השואל חייב לברר ולהתבונן מזויות שונות חדשות, חיבורים של אמונות, תפיסות עולם, יכולות ומשאבים, בריתות שיתופי פעולה אשר יוצרים חדשנות ופתרונות אמיתיים.
האמריקאים לא הנחיתו את ניל אמסטרונג על הירח כדי לחפש זהב, השאלה הגדולה שלהם היתה
איך להראות ולהוכיח לעולם (בתקופת המלחמה הקרה) שהם המנהיגים הבלתי מעורערים . התוצאה מעבר להנחתת אדם על הירח היתה מאות אלפי פטנטים שהיישום שלהם משפר את חיינו ביום יום.

לסיכום

מנכ"לים של חברות קטנות וגדולות עובדים קשה שעות רבות ביום. ההבדל בפעילות שלהם נובע מסוגי השאלות שהם שואלים את עצמם.

חברות גדולות שואלות שאלות גדולות, עסקים קטנים שואלים שאלות קטנות, תפקידך לחשוב כיצד אתה יכול להגדיל את השאלה שמניעה את העסק שלך כך שתגדיל את העסק שלך

אז מה אתה אומר, מה היא השאלה הגדולה שלך?

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו