כמנכ"ל ישראלי יש לך את כל מה שנדרש כדי לשדרג את החברה מבלי ל"צאת מהקופסא"

חוק המעגל השלישי-האסטרטגיה להגדלת החברה שלך ע"י יצירת קשר עם הלקוחות, שהמתחרים שלך אינם מכירים – 5 תובנות שתוכל לאמץ ולהפעיל בפעילות היומיומית שלך.
16 בפברואר 2017
5 נקודות זכות למנכלים ולאנשי עסקים 
16 בפברואר 2017

הגישה הרווחת כיום בקרב חברות ועסקים היא שכדי להוביל את השוק ולנצח את המתחרים נדרשת יצירתיות, יש צורך להמציא משהו חדש, לחשוב "מחוץ לקופסא" ולא להיות מקובעים ומרובעים.
מניסיוני עם חברות ועסקים רבים נוכחתי לדעת שהמציאות שונה לחלוטין – לא צריך להיות מחדש גדול או בעל ראש שחושב מחוץ לקופסא כדי להצליח ולקדם את העסק, ועל כך אני כותב הפעם.

השאלה שאני רוצה לענות עליה היא: איך פועלים אחרת מכולם ומצליחים הרבה יותר, בלי לחדש ו"לצאת מהקופסא"?

והתשובה –  לנו כישראלים קל מאוד לפעול אחרת. יש לנו ב-DNA את כל התכונות הנדרשות לכך. אנחנו ישירים, חמים, כמעט משפחתיים, גם עם אנשים שהכרנו לפני מספר דקות, אנחנו לא פורמליים, יש לנו לב רחב ויכולת לפתח מערכת יחסים במהירות ואנחנו יודעים ומעריכים את הקשר האישי.
אז איך אנחנו יכולים לרתום את היכולות האלו, שטבועות בנו לקידום העסקים שלנו?

 

כדי לשדרג ולהכפיל את העסק, האסטרטגיה שצריך לאמץ היא ל"פתוח את הלב" אל הלקוחות, לנהל מערכת יחסים חמה ואוהדת ולצ'פר אותם מידי פעם.

הלקוחות אינם רובוטים, הם אנשים כמונו, אשר מתקשרים רגשית לחברה ש"כיף", ו"נעים" להם לעבוד איתה ולך כמנכ"ל יש את כל הכלים והמשאבים כדי להנהיג תרבות כזאת בחברה שלך.

אני רוצה להציג בפניך דוגמא שאני מכיר מקרוב: "מור בית השקעות". אני מכיר את התרבות וההתנהלות בחברה מקרוב כי בעבר הייתי סטאג'ר בחברה זו והייתי חלק מהצוות שהקים את בית ההשקעות.

תוך 10 שנים בלבד הפך "מור בית השקעות" משווי של אפס לשווי של 150 מיליון ₪ (על פי העיתונות), מאפס לקוחות זינק לעשרות אלפי לקוחות, וזאת כאשר בית ההשקעות מייצר 2 מוצרים בלבד – ניהול תיקי השקעות וקרנות נאמנות והוא פעול בסביבה סופר תחרותית ורגולטורית.

הסיבה להצלחה המטאורית היא לב רחב וחם של המייסדים ולא תשואות מובילות בשוק ההון או דמי ניהול נמוכים.

אנשים משקיעים את כספם במקום בו הם נותנים אמון, ואין דרך טובה יותר לייצר אמון מאשר לפתוח את הלב, לתת יחס אישי, לפרגן, להיות בקשר ולנהל מערכת יחסים ישירה ולא פורמלית וזה בדיוק העיקרון שהוביל את מור בית השקעות להצלחה גדולה כל כך.

עכשיו חשוב על החברה או העסק שלך, חשוב על לקוחות העבר שלך.

האם אתה שומר איתם על קשר?

האם אתה הופך את כל לקוחותיך למעין משפחה אחת גדולה?

אני מייעץ לחברה, שברשימת לקוחות העבר שלה ישנם יותר מ-1,700 לקוחות. שאלתי את המנכ"ל מתי לאחרונה היה במגע עם מישהו מהם. האם שלח להם תוכן איכותי הדרכתי במייל או בדואר, האם עשה כנס לקוחות או התקשר לאחל מזל טוב או חג שמח?

תשובתו הייתה (ואתם מנחשים): אף פעם!

במייל הראשון ששלחנו לאותם לקוחות, 47 הגיבו במייל חוזר או בטלפון ו11 מתוכם התענינו ובצעו רכישות, וזה רק במייל הראשון.

המלצתי לך- בנה מערכת תקשורת חמה ואיכותית עם לקוחות העבר. חשוב על הלקוחות שלך כבני משפחה, שאתה פועל לרווחתם, הראה להם שהחברה שלך חושבת עליהם ומייצרת פתרונות טובים עבורם והוכח להם את זה לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים.

בכדי לעשות זאת, אין צורך בהשקעת משאבים מיוחדים. כל מה שצריך זה תשומת לב ומיקוד בלקוחות שלך. התוצאות תהיינה מצוינות עבורך, מבלי להמציא המצאה גאונית מחוץ לקופסא.

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו