חוק ה 1%!! התגלית של העשור האחרון, נצל אותו להוביל בשוק שלך. כיצד לרתום את חוק ה-1% למינוף הכלכלי של החברה שלך?

הטעות הקטלנית של מיתוס ה-1% בפיתוח העסקי
16 בפברואר 2017
הכל בראש! 2 חברות באותו שוק עם מוצר דומה – פער של 5 מיליארד שקל ביניהן מה אתה יכול ללמוד וליישם בחברה שלך
16 בפברואר 2017

 

500 שנים לאחר שפארטו הבחין בתופעה החברתית וקבע את כלל ה-20:80 ועם התגברות חדירת האינטרנט לעולם שיתופי התכנים, הבחינו אנשי השיווק ברשת בתופעה חדשה.

רק בעידן הנוכחי, כאשר מאות מיליונים ברחבי העולם מעלים תכנים, משתפים, וצופים באינטרנט, ניתן להבחין בתופעת ה-1%.

ההגדרה היבשה של חוק ה 1% היא שמכל 100 אנשים, שמשוטטים וצופים בתכנים באינטרנט, רק 1% (אדם אחד) יוצר את התוכן וכל השאר (99%) צופים בו.

יצירת תוכן יכולה להתבטא בכתיבת פוסט, בלוג, מאמר, העלאת סרטוני וידאו או פודקאסטים (שידורי רדיו אינטרנטיים), העלאת תמונות, השתתפות בפורומים ועוד…

לאורך 10 השנים האחרונות נבדק החוק על ידי גופי מחקר רבים וקיבל תוקף לקיומו, וזאת כאשר נבדקו מספר האנשים שמעלים תכנים בבלוגים, בקבוצות ובאתרים לעומת כמות הצופים באותם מסרים.

לדוגמא,

  1. אחוז העורכים של הגדרות בוויקיפדיה – האנציקלופדיה החופשית – הוא רק 0.7 מכלל הגולשים בוויקיפדיה.
  2. חברת יאהו, המפעילה אתר בו גולשים מיליוני אנשים מדי יום בעולם,  אף היא בדקה את הנושא ואישרה את תקפות החוק.

כדי להבין כיצד חברה עסקית יכולה להשתמש בחוק ה1% נערך מחקר נוסף לגבי הצופים בתכנים. מסתבר שהצופים מתחלקים לשתי קבוצות:

  • צופים אקטיביים.
  • צופים פסיביים.
  • הצופים האקטיביים מהווים 9% מכלל הצופים בתכנים. הם אלו שמגיבים לתכנים, באמצעות מיילים, טוקבקים, שיתופים. צופים אלו מכונים "התורמים".
  • צופים פסיביים הם אלו אשר קוראים את התכנים אך לא נוקטים בשום פעולה ומהווים 90% מהצופים והם מכונים "הקוראים".

אם נסכם את חוק ה-1% באינטרנט ניתן לחלק את הגולשים באופן הבא:

1% הם ה"היוצרים" – הצופים שמעלים תכנים לרשת.
9% הם "התורמים" – אלו מהצופים שמגיבים לתכנים שהועלו.
90% הם "הקוראים" – אלו מהצופים שרק צופים בתכנים.

 

איך אתה יכול לנצל את חוק ה-1% לטובת החברה שלך?

  • כדי להיות אוטוריטה בתחום שלך
  • כדי להפוך להיות ברירת המחדל של הצרכנים
  • כדי להוביל מול המתחרים ולהנהיג את התעשייה שלך
  • כדי להפוך להיות המותג המוביל והנחשק
  • כדי למשוך לקוחות טובים חדשים

עליך כמנכ"ל/כבעל חברה להשתייך לקבוצת ה – 1% שמעלה תכנים באינטרנט.

על החברה שלך להיות מובילת ידע, "יוצרת" תכנים ובונה קהל של אוהדים, "התורמים", כדי להפיצם לשאר 90% מהצופים ברשת האינטרנט.

4 עקרונות מומלצים שעל החברה שלך לאמץ בכדי  להוביל את הענף העסקי עליו היא נמנית

  1. נכונות להשקיע לטווח ארוך מבלי לראות תוצאות מידיות.
    תהליך הטמעת החומרים והפיכת החברה למוקד ידע בולט אורך זמן.
    הסטטיסטיקה אומרת שרק חלק קטן מהצופים מגיבים, אך מאחוריהם נמצאים פי 10 צופים שקוראים את התכנים, אך לא מגיבים.
    הקושי לחברה להיות בין 1% מהמובילים הוא כי לא רואים עליה מיידית במספר הגולשים באתר החברה ואין עליה מיידית בלידים.
  2. עקרון העדר הסיכון
    כדי להצליח בהובלת השוק אין לחשוש מסיכון.
    החברות שאינן מובילות חוששות מביקורת של הלקוחות, המתחרים, הספקים ושאר בעלי העניין ופוחדות מטעויות שיפגעו בתדמיתן.
    אם ברשותך ידע איכותי, אמיתי ובעל ערך ואתה משתף אותו עם אחרים אינך מסתכן כלל. גם אם "צרי עין" יחלקו עליך עדין אתה משקף את דעתך ונחשב מוביל בעייני הלקוחות הפוטנציאלים.
  3. מערכת ליצירת תכנים
    בכדי להוביל את השוק על החברה להשקיע בפיתוח ובניית תשתית אוטומטית ליצירת תכנים טובים לאורך זמן.
  4. ניהול קהילת לקוחות
    החברה צריכה להשקיע במערכת לניהול קהילת הלקוחות שיצטרפו לקריאת התכנים ולהפיכת הצופים פסיביים לאקטיביים. הפעלת הצופים לצופים אקטיביים ומשתפים היא פעולת השיווק הטובה ביותר הקיימת.
    זוהי למעשה ההתגלמות האידאלית של ערוץ ההפצה "מפה לאוזן" ברשת האינטרנט.

אני עוסק בייעוץ אסטרטגי למנכ"לים של חברות בינוניות השואפים להתפתחות עיסקית.
בכדי להגיע אל אותם מנכ"לים אני מעלה תכנים בלינקדאין ומדוור אל רשימת התפוצה שלי.

ערוץ שיווקי זה של שיווק בעזרת תכנים תרם לי ישירות לגייס לקוחות רבים וטובים.
בשנת 2015 פירסמתי כ – 40 מאמרים/ פוסטים שיועדו לקהל הלקוחות שלי "מנכלים של חברות בינוניות".
אני כותב רק בעיברית ולמרות זאת קיבלתי לקוחות גם מחו"ל  מנורבגיה, בלגיה וארה"ב, ישראלים בעלי עסקים שקראו והתרשמו מהידע שלי ופנו אליי בבקשה לייעוץ.

אני מאמין שלכל בעל מקצוע יש ידע רב ואת היכולת ללמוד, לקרוא חומרים מקצועיים ולהעשיר בהם את לקוחותיו.
כך הוא שם את עצמו בקבוצת ה 1% המובילה באינטרנט והופך להיות מוביל בתחומו.

לסיכום: חוק ה-1% באינטרנט, שהתגלה רק בעשור האחרון, מאפשר לחברה עסקית למנף את יכולותיה השיווקיות בעזרת כתיבת תכנים ובניית קהילת לקוחות אוהדת, אשר תפיץ את התכנים הלאה.
המשאבים הנדרשים ליצירת מערכות מסוג זה הם מזעריים יחסית לתקציבי פרסום במדיה המסורתית, אך השפעתם המצטברת היא עצומה.

אמץ את חוק ה 1% לטובת הצלחת החברה שלך.

 

לפעמים שיחה קצרה בת כמה דקות יכולה "להפיל אסימונים רבים"

אם יש לך שאלה, דילמה, אתגר עיסקי או שאתה מרגיש שהחברה נמצאת במקום כבר מספר שנים ולא מתקדמת.
אם אתה חושב שייש לך תועלת או ערך לתת ללקוחותיך ולמרות זאת הם לא פונים אליך או שאתה לא מצליח להגיע אליהם.
אם אתה "שורף" את רוב הזמן על לקוחות קטנים, מטרידים ושאינם משלמים אך אתה לא "מפטר" אותם כי אתה צריך לדאוג לתזרים.

אם אתה מבקש לקוחות מצויינים אחרים שמעריכים את התועלת שלך ומוכנים לשלם את הערך האמיתי עכשיו.

זה הזמן לעשות צעד שרבים "חוששים" מלעשות.
בשנת 2015 נפגשתי אישית עם למעלה מ -170 בעלי חברות לשיחה על התפתחות החברה להם.

אני מזמין אותך לשיחה על התפתחות החברה שלך, כתוב אליי שורה או שתיים במייל ואחזור אליך לתיאום מועד לשיחה טלפונית.

הזדמנויות קיימות כל הזמן אך בודדים מושיטים את היד ונוגעים בהן.

זאת ההזדמנות שלך

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו