חוק המעגל השלישי-האסטרטגיה להגדלת החברה שלך ע"י יצירת קשר עם הלקוחות, שהמתחרים שלך אינם מכירים – 5 תובנות שתוכל לאמץ ולהפעיל בפעילות היומיומית שלך.

מהו סוד השאלה שהובילה את ביל גייטס להצלחת מיקרוסופט ואת סרגיי ולארי להקמת גוגל איך תשאל את השאלה הנכונה שלך?
16 בפברואר 2017
כמנכ"ל ישראלי יש לך את כל מה שנדרש כדי לשדרג את החברה מבלי ל"צאת מהקופסא"
16 בפברואר 2017

 

קיימת אסטרטגיה מנצחת אחת, שאין חולקים על יעילותה, אשר תורמת להתרחבות עסקית של כל חברה ועסק.

היא מתבססת על העיקרון שככל שיותר אנשים יכירו וידעו על הפעילות שלך ועל תרומתה לחייהם האישיים או המקצועיים, כך תוכל בקלות יותר לקדם את החברה.

כדי שזה יקרה במציאות עלינו "לגעת" בכמה שיותר אנשים. איך עושים זאת?
באמצעות תוכנית עצמאית, ישימה, פשוטה ועוצמתית, הנקראת "60 דקות שיווק ביום".

כדי להבין את התוכנית אספר לך על עיקרון חשוב הנקרא : עקרון שלושת המעגלים.

 

מהם שלושת המעגלים הסובבים אותך?

המעגל הראשון, הוא המעגל המזין, המורכב מאוסף לקוחותיך בעבר, הלקוחות איתם אתה עובד כיום בהווה וכן אותם לקוחות אשר קיבלו ממך הצעת מחיר לעבודה משותפת (פורמלית או בע"פ).

הם הקבוצה המובילה שלך, קבוצה של אנשים אתם נפגשת בצורה כזו או אחרת, הם מכירים את החברה שלך, התעניינו במוצרים, קיבלו הצעות לעבודה משותפת וחלקם היו ועדיין הם לקוחותיך בפועל. מהם נובע המחזור הכספי של החברה.

 

המעגל השני, הוא המעגל המניב, הכולל את כל הלקוחות הפוטנציאלים, בפלחי השוק שלדעתך מתאימים למוצרים והשירותים שהחברה שלך מייצרת. הם המקום ממנו יגיעו אליך הלקוחות החדשים. מהמקום הזה אתה מצפה ללידים, לפניות ולשיתופי פעולה עם גורמים חדשים.
המעגל השני חשוב לעתיד של החברה.

 

המעגל השלישי, הוא מעגל השפע, הוא העולם העוטף את המעגל השני, ואותו אינך מכיר, לא מודע לקיומו, הוא אינסופי עבורך, אך הוא החשוב יותר לחברה שלך, יותר משני המעגלים הראשונים, הוא מנוע הצמיחה העתידי. אותו אתה יכול לטפח ב "60 דקות שיווק ביום", הרחק מעיני המתחרים.

 

איך לבנות ולחזק את המעגל השלישי?

5 תובנות חשובות:-

 

  1. הסדר האבולוציוני של תהליך רכישת לקוח?

מהחוץ לפנים, מהמעגל השלישי לראשון. ככל שתגדיל את המעגל השלישי באנשים ששמעו על הפעילות שלך או מכירים אותה,  כך יגדל מספר האנשים המעוניינים במעגל השני וכך יגדל מספר לקוחותיך. נשמע פשוט, אך לא פשוט לביצוע לעסקים, שמתרכזים בעיקר במוצרים שלהם במקום בלקוחות העתיד.

המלצה:- התמקד בלקוחות ולא במוצרים!

 

  1. מה המשמעות של "לגעת באנשים"?

פרושו לחשוף בפניהם תוכן איכותי, שאם הם ידעו על קיומו, הם יוכלו לאמץ אותו ולהשתמש בו לשיפור חייהם כרגע או בעתיד.

הלקוח חי את חייו ואינו מודע כלל ליכולת של החברה שלך לעזור לו. הוא אינו מכיר אותך בסביבה שלו ולכן לא מתעניין במה שיש לך להציע לו. ככל שתפעל בעקביות לחשוף את הידע והמומחיות שלך, הוא ישמע על כך יסתקרן ויהפוך בהדרגתיות להיות אוהד סמוי שלך.

 

המלצה:- עשה כל יום פעולה שיווקית יום יומית ועקבית המכוונת ל"געת באנשים".

 

  1. מהם מסרים עם תוכן איכותי ללקוח?

– תכנים שמציפים למודעות שלו את היכולת שלך לעזור לו

– טיפים חשובים עבורו בתחום שלך

– מהם הסכנות, המכשולים שעומדים לפניו.

– מהם המיתוסים הרווחים ומהי האמת מאחוריהם.

 

המלצה:- תעד את התכנים העסקיים שלך, המחשבות העקרונות והערכים.

 

 

  1. כיצד התכנים צריכים להיות מנוסחים?

הכלל החשוב ביותר שאני ממליץ לאמץ הוא שהמסרים אינם אמורים להיות עליך ועל החברה שלך, אלא שמים במיקוד את הלקוח. ולכן כל המילים בגוף ראשון (  אני, עלי, מומחיותי….) אינם ראויים להופיע בתכנים. הלקוח יודע שאתה מפרגן לו ושולח לו את התכנים וזה מספיק ברור, לא צריך להדגיש זאת.

 

המלצה:- שנה את צורת החשיבה שלך מגוף ראשון (האגו) לגוף שלישי –הלקוח.

 

  1. דוגמאות לערוצים בהם אפשר "לגעת באנשים":

מספר גדול של ערוצים להגיע ללקוחות שלך, ביניהם: מייל, מאמר, שיחה טלפונית, וובינר, הרצאה, כנס, פגישה אישית 1:1, בלוג, אתר החברה, שיתופי פעולה, קבצים להורדה עם תוכן, עשייה, ספרים, יחסי ציבור, פרסום ממומן, הפעלה אקטיבית של ערוץ פה לאוזן, סרטוני וידאו, פעילות התנדבותית ועוד ערוצים רבים.

 

המלצה:- בחר תמיד את הדרך הנוחה לך להעביר מסרים-אין נכון או לא.

 

ומה לגבי "60 דקות שיווק ביום"?

הזמנה חשובה!

"לגעת בלקוחות" החדשים היא עבודה חשובה, אך פשוטה, שאינה דורשת משאבים כספיים ניכרים אך תרומתה לחברה שלך היא מכרעת. בחודש הבא (9.3.17) אני עורך כנס בו תוכל ללמוד ולקחת אתך תובנות איך ניתן לעשות זאת באופן סיסטמתי, נכון ומניב תוצאות משמעותיות עבורך ועבור החברה שלך.

תוכל להטמיע את התובנות בקלות ללא השקעה וללא מאמץ מהסיבה שהידע כבר קיים אצלך.

 

 

 

 

 

 

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו