הבדידות של המנכ"ל בצמרת פוגעת בביצועיו ובהצלחת החברה. 3 דרכים להתגבר על הבדידות

אסטרטגית ההצלחה של SAMSUNG  – למד את העיקרון ויישם אותו בעסק שלך
14 בפברואר 2017
בוא להתגלח על הזקן של בנק הפועלים, סופר פארם ואל על. מה תהיה האסטרטגיה שלך לכיוון שנת 2020?
14 בפברואר 2017

אחד המכשולים המשמעותיים העומד בפני מנכ"ל וההצלחה שלו הוא הבדידות בצמרת. הבדידות היא ה"קטלן השקט" שפוגעת בביצועי המנכ"ל ומשפיעה על ההצלחה של החברה כולה.

הבדידות פוגעת ביכולתו לקבל החלטות, פוגעת בתפקוד היום יומי שלו, ביכולתו לפתור דילמות עסקיות, היא יוצרת עייפות, תסכול, אומללות, מתח, חרדות, דיכאון ואפילו פוגעת במערכת החיסון הביולוגית (ממחקרים שבוצעו בנושא). הסובבים והעובדים מרגישים בחששות ובלבטים של המנכ"ל, בהססנות ובלחץ שלו ונוצרת חרושת שמועות שפוגעת בסמכותיות שלו ובביצועי החברה.

מי בכלל רוצה לעבוד עם מנכ"ל כזה??

 

המנכ"ל לא יכול לשתף את העובדים בפחדים ובחששות שלו, גם אם הם במעמד של סמנכ"לים. הוא גם לא יכול לשתף אותם עם המשקיעים או חברי הדירקטוריון כי הם רוצים מנכ"ל שיודע, החלטי, אמיץ, בקיצור מנהיג עסקי שיוביל את החברה להצלחה.

משפט אפריקאי חכם שאימצתי:
אם אתה רוצה ללכת מהר – לך לבד.

אם אתה רוצה ללכת רחוק – לך עם אחרים.

 

הפתרון שמצאתי לבדידות, אותו אני מיישם בפעילות העסקית שלי וגם מנחיל ללקוחותיי, הוא ליצור 3 מעגלי תמיכה.

מה זה אומר בפועל?

בעת משבר, לחץ או מצוקה כשרוצים להתייעץ ולפתור בעיה אי אפשר סתם כך להרים טלפון ולהתייעץ עם אנשי עסקים זרים, לכן מנהיג חכם יוצר לעצמו קבוצת תמיכה אישית, כזו שכאשר יזדקק לתמיכה, היא תהיה מוכנה וזמינה עבורו. זהו תהליך שנבנה לאורך זמן.

 

הרעיון המרכזי הוא ליצור קשר ואמון עם אנשי עסקים, אותם המנכ"ל מעריך ומכבד, אנשים ברמתו ואולי אף ברמה גבוהה יותר, שיש להם יכולת נתינה ללא תמורה וללא אינטרס אישי.

אנשים שניחנו בעין עסקית חדה, באינטליגנציה רגשית גבוהה, שיודעים לשקף את האמת ואת המציאות, אך בעיקר רוצים לעזור. השיחות של מעגלי התמיכה הן הדדיות. מדברים על 2 האנשים ועל 2 החברות.

שלושת מעגלי התמיכה:

המעגל השבועי – כולל 3-2 עמיתים איתם נקבעת שיחה טלפונית שבועית של עד חצי שעה, במועד קבוע. בו שואלים שאלות, סוקרים את הפעולות שבוצעו בשבוע האחרון, את מה שהצליח ומה שלא, ומקבלים דעה, חוות דעת, או פתרונות של בן הזוג לשיחה.

 

המעגל החודשי – מפגש פרונטלי, הנמשך 3-2 שעות, בו מעלים דילמות עסקיות, מתווים קווים להתקדמות והתפתחות החברה, מציגים את המכשולים והאתגרים ודנים בדרכים לפצח או לעקוף אותם. במפגש זה יורדים יותר לעומק הדברים ומסתכלים רחוק יותר לעתיד.
המעגל הרבעוני – קבוצת מאסטרמיינד, המורכבת מ-8-5 משתתפים, המביאים ערך רב לשולחן. אנשים, שבתקופה מאתגרת ניתן גם לפגוש ב-1:1 או לשוחח בטלפון. המטרה במפגש להציף מגוון פתרונות אלטרנטיביים לנושא מורכב או חשוב איתו מתמודד כל אחד מהמשתתפים. כל אחד מהמשתתפים מציג בתורו את הנושא החשוב עבורו ומקבל מיתר הנוכחים את התובנות או את הפתרונות האפשריים – התוצאה היא מנצחת!

מפגש כזה משמש חומר דלק וטוען את כל אחד מהמשתתפים בו באנרגיה לפעולה למספר חודשים.

לאורך זמן נוצרים קשרים אישיים, האמון והפתיחות גוברים, כל אחד מהעמיתים במעגלים השונים לומד ומכיר לעומק את העסק של המנכ"ל.

 

המלצה חמה ממני – מעבר לשלושת המעגלים אני ממליץ לאמץ גם מנטור אישי.

אדם מנוסה בתעשייה שהיה בעבר מנכ"ל, מכיר את הקשיים ויודע כיצד לעזור לך לנווט את דרכך. הוא מבין את המצוקות שלך ומביא רעיונות וכיווני חשיבה חדשים מתקדמים מניסיונו שיעזרו לך לקדם את החברה שלך לעבר החזון והיעדים.

 

סיכום: המעגלים, המורכבים מאוסף של עמיתים מנוסים שתומכים במנכ"ל מפוגגים את תחושת הבדידות.  למנכ"ל נוצרת תחושת שייכות, יש לו מראה אמיתית למעשיו, חבל הצלה לעת צרה ומחסני אנרגיה רגשיים, שניתן להצטייד בהם מפעם לפעם מאותם שותפים.

מנכ"ל, שיש לו מערכת תמיכה כזו, תפקודו משתפר וסיכויי ההצלחה של החברה גדלים.

 

אמיר דרורי – אסטרטג עסקי 
המרכז למינופים אסטרטגיים
https://il.linkedin.com/in/amirdrori

drorimst@gmail.com
050-7859777

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו