חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תרומה לנזקקים-חשיבות ומה לבדוק?

ישנן לא מעט דרכים אשר יוכלו לעזור לשכבות נזקקות יותר בעם ישראל, בין אם מדובר בפעילות התנדבותית עם שורדי שואה, באימוץ חיילים בודדים ועד לתרומה לנזקקים. פעולת התרומה מאפשרת לרבים מאיתנו לנתב את המשאבים אשר עומדים לרשותנו, דווקא לרשותם של אחרים, לכאלו שאולי זקוקים למעט יותר עזרה. עם זאת רבים מאיתנו גם מבקשים לדעת כי התרומה שנבצע אכן מגיעה אל הידיים הנכונות, בשל כך מומלץ להכיר אילו נתונים יש לבדוק לפני שמבצעים תרומה לנזקקים ולא רק מה החשיבות של כל תרומה. בדרך זו נוכל גם להעניק תקווה אל אלו הזקוקים לעזרה, אך גם נוודא כי התרומה אכן מגיעה למקומות הנכונים. 

החשיבות

כאשר מדובר בתרומה לנזקקים מדובר בפעולה עצומה במיוחד, כזו אשר תוכל להעניק למשפחות נזקקות את היכולת הכלכלית לרכוש חומרי גלם לארוחת צוהריים חמה, כזו אשר תוכל לדאוג לתשלום עבור תרופות או טיפול רפואי דחוף ובעיקר להעניק תקווה אל יום חדש שמגיע. פעולה זו הפכה בשנים האחרונות לבעלת חשיבות רבה, כאשר במדינת ישראל מוגדרים כמעל למיליון ילידים מתחת לקו העוני אשר זקוקים לתמיכה לא רק נפשית אלא כלכלית בכדי להתקיים ולגדול בצורה נאותה. תרומה שכזו תוכל להעניק להם את התקווה הראויה, את הביגוד לחודשי החורף ועוד. 

מה בודקים לפני מתן תרומה?

שמדובר בביצוע תרומה לנזקקים בכדי לוודא כי התרומה שלנו אכן תגיע אל הידיים הנכונות, חשוב לוודא כי העמותה אכן קיימת ומעודנת בפנקס העמותות. יחד עם זאת חשוב לוודא כי קיימים דיווחים נגישים של העמותה, החלת נתוני תמיכות, מספר עובדים וכלה בדוחות כספיים. כמו כן מומלץ לוודא כי העמותה בעלת אישור מס על פי סעיף 46, המאפשר גם קבלת זיכוי מס עבור התורמים.