שלושת העקרונות לעסק משגשג, מתוך הרצאתו של מנכ"ל Coca Cola העולמית מר מותאר קנט

מי מאיתנו לא רוצה אין סוף לקוחות מרוצים?
27 במרץ 2017

  generate More Revenue, More Profit and Prosperity

בהרצאה שנערכה בבי"ס על שם קולר באוניברסיטת ת"א, במסגרת פורום ע"ש אלי הורוביץ, שיתף מר קנט את הנוכחים בעקרונות העסקיים של הקונצרן שבראשו הוא עומד ואני מביא בפניך את עיקרי הדברים, על מנת ליישם אותם בעסק שלך

חלפו 37 שנים מאז שמר קנט החל את תפקידו כעוזר נהג משאית חלוקה של קוקה קולה בטורקיה ועד שהפך להיות יו"ר ומנכ"ל של החברה העולמית

תוך כדי קריאה נסו לחשוב כיצד ניתן ליישם העקרונות הללו בעסק שלכם, כמנוף להצלחתכם

שלושת העקרונות שבחרתי להציג בפניך הם

המהפכה הצרכנית

אנו חיים בתקופה של מהפכה צרכנית שמתרחשת מתחת לרגלינו, מבלי שרבים להרגיש בה, כפי שאיננו מרגישים את סיבוב כדור הארץ. בעבר לצרכן לא היתה כלל השפעה על הפעילות העסקית בשוק, היצרן היה מפרסם ובכך משפיע על החלטת הקניה של הצרכן

כיום, הכוח בידי הצרכנים, הם משפיעים דרך המדיה הדיגיטלית ובחינם על הקהילות הסובבות אותם באמצעות: תגובות, שיתופים, טוקבקים, תמונות, פוסטים ועוד. היצרן נותר חסר אונים מול עצמה צרכנית זו

אחת מתוכניות האסטרטגיה של קוקה קולה היא לבנות מערכת דיגיטלית עולמית שתילמד את רצונות הצרכנים מתוך המדיה הדיגיטלית, כדי לייצר מוצרים חדשים המתאימים לרצונותיהם

נקודת המגע עם השוק

מידי יום נמכרים בעולם 2.8 מיליארד מוצרי קוקה קולה

כמנכ"ל קוקה קולה העולמית מר קנט נמצא לפחות פעם בשבוע באחת מנקודות המכירה כדי ללמוד מבעלי העסק, מהלקוחות, ומהמתחרים על חידושים  על השוק שלו. לדבריו, אין דבר חזק יותר מלפגוש אישית את השוק, בנוסף הוא נפגש בתדירות גבוהה עם סטודנטים, יזמים וסטרטאפ סטים כדי לקבל השראה דרך ה"עיניים" שלהם על העתיד

די מדהים שמנכל של חברה כל כך גדולה שיכול לקבל מידע מגורמים רבים, יורד בעצמו לשטח לפגוש את הצרכנים בנקודות המכירה

הפתרונות לבעיות העסקיות שלך לא נמצאים אצלך בעסק

עד כמה שזה נשמע מוזר, לדבריו, הרעיונות העסקיים הטובים ביותר לא יגיעו מהמעגלים הפנימיים של העסק, אלא מעולמות תוכן של תרבויות ותעשיות אחרות השונות מזו שלך

ההמלצה שלו לכל עסק שרוצה לצמוח ולהיות רלוונטי בעתיד בשוק התחרותי היא "להסתובב" בעולם הפיזי והדיגיטלי, לפתוח עיניים ולבחון כיצד אחרים פועלים ולנתאים את הרעיונות שלהם לעסק שלו

לסיכום. 3 מחשבות שכדאי לדון בהן בעסק שלך

העולם משתנה, גם אם אתם כבעלי עסק לא מרגישים את השינוי, אך  אתם חייבים להבין את השינוי ולזרום איתו

כדי להבין את העתיד חובה להישאר מחוברים לשוק

מרבית הפתרונות לבעיות העסקיות שלכם נמצאים בעסקים אחרים

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו