המנע מ -7 הטעויות האסטרטגיות שהופכות עסק מוביל לנגרר

4 אבני יסוד למודל עיסקי
27 במרץ 2017
כל יום בשנה הוא טוב לקביעת יעדים לחברה
27 במרץ 2017

אסטרטגיה עיסקית אינה קשורה לתפעול השוטף של העסק.

היא קשורה לאפקטיביות ולא ליעילות.
כמנכ"ל המוביל את החברה ליעדים שנבחרו האסטרטגיה היא מפת הדרכים.
ריכזתי עבורך 7 קטגוריות שמנכ"לים נכשלים בהן שוב ושוב.
קח לתשומת ליבך שבכל חברה ובכל ענף ניתן לבנות מודל עסקי מנצח.
בחן את עצמך ואת נקודות החולשה כדי לשאול את השאלות שהתשובות עליהן יובילו את החברה שלך להצלחות.

הימנע משבע הטעויות האסטרטגיות שהופכות עסק מוביל לעסק נגרר:

  1. נעילת לקוח. האם בנית מחסום כניסה יציב נגד המתחרים.
  2. מכירה אחת למשך שנים רבות ולא מכירות רבות במשך שנים.
  3. הכנסות לפני הוצאות ולא ההיפך. תזרים הכנסות חיובי.
  4. האם מבנה העלויות גמיש ושטוח או שההשקעוות הן עצומות.
  5. עסקים אחרים פועלים עבורך או שאתה כבול רק לעשיה עצמית
  6. האם יש חסמי גידול או שהשמיים הם הגבול
  7. האם המודל העיסקי שבחרת מהווה חומת מגן כנגד המתחרים.

על מנת להבהיר את הנושא להלן דוגמאות לכל אחד מהסעיפים.

  1. נעילת לקוח – כאשר לקוח רוכש אייפוד ( IPOD) ומעלה את כל רשימת השירים האהובה עליו לאי טיון (I tune) הסיכוי שיעבור לשימוש בספריית שירים אחרת קטן ביותר.
  2. מכירה אחת – אספרסו מוכרת "מנוי " בקהילת אוהבי הקפה שלה פעם אחת והלקוח ממשיך שנים לרכוש את הפודים המתאימים רק למכונת קפה של נספרסו.
  3. רווחים לפני הוצאות – מכירת מנויים לתיאטרון , חדר כושר, כדורגל . מייצרת תזרים חיובי עוד לפני שהלקוח זכה לקבל את התועלת עבורה שילם.
  4. עלויות גמישות – חברות skype  ו-  whatsup  מיצרות תקשורת על בסיס האינטרנט. לעומת חברות התקשורת הקווית והסלולרית שמשקיעות הון ביצירת בסיס טכנולוגי לתקשורת.
  5.  תן לאחרים לעשות את העבודה עבורך – פייסבוק העוסקת בתקשורת לא מייצרת תכנים.
    אייר בנב ספקית חדרי מלון לא רוכשת נדל"ן ולאליבבא הקמעונאית הגדולה בעולם אין שום מלאי.
  6. מה חוסם את הגידול של העסק – האם המודל העיסקי שלך לא מאפשר גידול בקלות אלא דורש משאבים שקשה להשיגם.
    לסטרבקס ולמקדונאלד אין בעיה לתת עוד זכיונות , לווטסאפ אין בעיה לצרף עוד 100 מיליון משתמשים.
  7. איזו חומת מגן בנית סביב המודל העיסקי שלך שמונע ממתחרים לנגוס בלקוחותיך. לאיקאה יש הרבה חקיינים אך היא עדין נשארת יציבה בפיסגה.

 

תן לאסטרטגיה העיסקית שלך ציון מ-0 עד 10 בכל אחת מ-7 הקטגוריות הנ"ל.

הציונים ישקפו לך את העצמה האסטרטגית של החברה שלך ויעזרו לך לחפש שיפורים בה.

הצטרפו היום לרשימת התפוצה שלנו